Ko Tao, Ko Samui, en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marnou - WaarBenJij.nu Ko Tao, Ko Samui, en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marnou - WaarBenJij.nu

Ko Tao, Ko Samui, en Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Marnou

01 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

En nu gelijk de tweede blog erachteraan :)

Het busje waar we mee werden opgehaald was net zo'n gevangenis busje :P eerst dachten we dat we met z'n drieen naar de boot zouden rijden maar bij de volgende stop kwam er een hele lading toeristen bij! Dus lekker opgepropt in het busje naar de boot. De boottocht duurde ongeveer twee uur en we voeren op best wel wild water.. maar gelukkig niet veel zeeziekers :P En na een best wel lange reis kwamen we eindelijk aan op Ko Tao. Daar werden we eerst doodgegooid met "You want Taxi?!.. where you go?" waarna we uiteindelijk toch een taxi namen naar een plaatsje op t eiland. De taxi's daar zijn niet zoals we ze kennen in Nederland of in Bangkok, maar het zijn van die pickup trucks waar je dus achterin zin in de openlucht.. echt grappig!

Daar hebben we met wat geluk bij het eerste hostel waar we vroegen nog dormbedden kunnen boeken en zaten we op een ideaal plekje tussen het stadje en de zee (met zwembad). Heerlijk dus! Na het klaarmaken van de bedden zijn we op het strand gaan liggen, maar omdat het heel erg bewolkt was hadden we ons niet ingesmeerd.. geen probleem voor Judi en Elles, maar voor mij was het denk ik best nog wel nodig want ik kwam nogal rood terug :P

Omdat het nog vroeg was besloten we, op aanraden van de hostelman, om nog naar een veiwpoint te gaan lopen. In het begin was het wel leuk, maar daarna moesten we bijna verticaal omhboog en het half uurtje (volgens de hotelman) was allang voorbij en het viepoint nergens in zicht :P We zouden naar mango viepoint maar die was dus nergens te vinden :) toen de weg weer bijna verticaal naar beneden gingen hebben we na overleg met twee andere tweetallen besloten om weer terug te lopen :P Op de terugweg hebben we nog door vet raar met onze ruggen naar achteren te lopen onze buikspieren ook nog getrained :P

Na de wandeling hebben we even lekker bijgeslapen en zijn we weer lekker uit eten geweest :) Oh ja.. nog een weetje.. je krijgt hiet bijna nooit je eten tegelijk, dus iedereen eet gewoon als die het voorgeschoteld krijgt.. de manieren hier :P

´S avonds hebben we nog Nederland-Chilli gekeken buiten op het strand op een mega scherm! En zijn we het nog heel eventjes wezen vieren bij een bar iets verderop op het strand.

De volgende dag was het prachtig weer en zijn we vroeg opgestaan om een snorkeltocht te doen. Eerst zouden we naar shark bay (judi in de stress.. maar ze wilde het wel proberen :P) maar omdat de golven te hoog waren werd die baai overgeslagen (judi helemaal blij.. maar ook een beetje teleurgesteld :P) Het snorkelen daar is echt suuuper mooi!! Het koraal is niet echt heel erg kleurrijk, maar er zwemmen wel genoeg vissen in verschillende soorten en maten! Echt prachtig! Af en toe gooiden de crew van de boot wat koekjes het water in om zo vissen naar de boot te lokken en toeristen te pesten door de koekjes zo dicht mogelijk bij de toerist te gooien.. heel grappig....

Bij de derde baai vroegen we of we de koekjes zelf ook mee het water in mochten nemen :) was in het begin wel leuk.. totdat ik op een gegeven moment achterna gezeten werd door een groep vissen (kleintjes maar hoor :P) maar toen elles onder water keer bleek dus dat er een koekje in mn broekje zat!! hahaha wel een aparte ervaring zo achterna gezeten worden door een groep vissen die een koekje uit je broekje willen eten :P
Als laatste stop van de snorkeltocht zijn we naar een heel mooi eilandje geweest! Daar heb je dus een strand waar van twee kanten de zee komt! Echt heel erg mooi! Daar zijn we nog naar het viewpoint geklommen.. wat nog best wel zwaarder was dan verwacht (zwetend aan de top :P) Maar daar kreeg je wel wat voor.. echt een prachtig uitzicht!! Ook hebben we nog even gesnorkeld en werd ik weer door een vis aan mn voet gegeten :p echt heel leuk....Maar judi en ik hebben nog zo'n opblaasvis gezien en elles en ik nog een andere hele grote vis.. dus het was het zeker waard!

De volgende dag was het weer vroeg eruit want om 10 uur ging de boot naar Ko Samui. Daar was het weer echt stukken beter, het water drie keer blauwer en rustiger en onze slaapplek super relax! We sliepen namelijk in een huisje voor ons drieen met het strand op 20 seconden loopafstand! Hier hebben we eigenlijk alleen maar gezond! Maar na de snorkeldag was ik echt enorm verbrand op mn rug dus heb ik er schaduwzonnen van gemaakt :P

Wel hadden we een grappige ober.. die was verliefd op Elles :P hebben we mee gelachen en een potje shithead mee gespeeld. Ook zijn we nog een avondje eventjes uitgeweest naar Ark bar, wat een best wel groot strandfeest was met vuurshow en vuur limbo dansen! Verder hebben we nog twee keer een wensbalon opgelaten (omdat we de eerste keer geen telefoon bij ons hadden om een foto te maken :P) en hebben Ellen en ik nog een heerlijke massage gehad (nog geen thaise massage, maar die komt nog :P)

Na wat discussie (omdat ik niet wilde :P) hebben we besloten om terug te vliegen naar Bangkok ipv met de boot en de bus omdat dat zo lang duurde. Dus met de boot, de bus en het vliegtuig zijn we teruggekomen in Bangkok!

De eerste nacht hebben we daar in een heel goedkoop hotel geslapen maar daar stonk de badkamer echt zoo enorm erg dat we maar direct sochtends naar een ander hotel zijn gegaan. Daar zitten we nu nog steeds, dus die was wel geslaagd.

In Bangkok zijn we nog naar China Town geweest.. echt een enorm straatjesstelsel :P met allemaal kraampjes met eten, stoffen en hebbedingetjes! Wat veel geuren hangen daar rond zeg! Verder hebben we eergister nog voetbal gekeken in Khaosan Road (de backpackersstraat van Bangkok)! Wat enorm spannend!! heb er bijna geen nagels meer aanzitten :P Maar het was echt suuper gezellig met al die Nederlanders in oranje!! Daarna zijn we het nog even wezen vieren met z'n vijfen in een club! Niet al te lang want de volgende ochten kwam Natasja (vriendin van Elles) aan in Thailand om half zeven sochtends dus moesten Judi en Elles er om half 5 alweer uit om met het busje naar het vliegveld te gaan. Ik ben nog even blijven liggen :P

We hadden eerste een extra bed op onze kamer geregeld maar nadat de hostelman kwam kijken kon dat niet meer omdat we een lek hadden in het plafond. Maar we konden gelukkig wel nog twee kamers voor twee personen regelen met discount :P (na heel wat geblaat)
Daarna gelijk de visums voor Vietnam en Cambodja geregeld (+busreis naar Cambodja) en nog even naar het Royal Pallace geweest.. echt super mooi! Daarna wezen bijslapen en uiteten.

Vandaag hebben we er een tempeldagje van gemaakt.. met de tuktuk (met z'n vieren :P) naar veschillende tempels in Bangkok! Die tempels zijn echt mooi! De laatste tempel hebben we via de ferry bereikt en hebben Natasja en ik beklommen (Judi en Elles hadden dat al een keer gedaan). Dat is echt super hoog en de trappen zijn super steil!!! Dus niet echt wat voor hoogtevreeshebbers :P Daarna met de boot terug en nu liggen we weer lekker bij te pitten (onze late siestas :P)

Straks de tas inpakken en morgen naar Cambodja!!! Heb er echt veel zin in!
Tot de volgende blog!
Lief!!

• 01 Juli 2014 - 23:05

Alma Van Den Berg-Krijt:

Leuk Marnou, die reisverslagen en foto's. Volhouden met het schrijven!!! Geniet er van. Groetjes aan Judi en liefs aan beide.

• 03 Juli 2014 - 00:18

Kirsten:

Leuke foto's en leuk om je verhalen te lezen! Hopelijk ga je nog veel leuke dingen meemaken en zien :) Veel plezier! Groetjes, Kirsten

• 14 Juli 2014 - 13:50

Pauline:

Ik schaam me rot dat ik nu pas je blog lees, maar ik had al wat dingetjes gehoord natuurlijk ;) Echt superleuk Marnou!! Schrijf je snel weer een nieuw verhaaltje? xx Pauline

• 15 Juli 2014 - 17:08

Martha Van Den Brink: